torsdag, oktober 23, 2008

Gästblogg: Ninja men också människa. Del 1


Under slutet av 80-talet fanns det inte en film, tv-serie eller T-shirt utan en illasinnad ninja, vi hade vår strohetstid.
Idag är ninjaklimatet ett helt annat, många av oss fick problem under det falnande intresset på 90-talet och det var inte ovanligt med ninjor som jobbade med felslipade kaststjärnor och Spansktillverkade nunchakus. Ett fåtal av oss har dock klarat livhanken genom att jobba bakom kameran och utnyttjat det globala kontaktnät ni kallar internet.
Idag driver jag mitt eget Ninja/TV-produktionsbolag och har hela världen som min arbetsplats:
Inslagsproducering av livsstilsprogram i Stockholm på dagen och ninjastödd statskupp med Sai-svärd i Singapore följande natt, en vanlig dag i en modern Ninjas liv.
I den här gästbloggen har jag tänkt visa vanliga situationer på kontoret, idag sitter jag vid datorn och kollar Ninjamail.

En helt vanlig dag för en Ninja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har gjort Peder. Verkligen fin.

Anonym sa...

Din bloggs strohetstid är nu.