torsdag, januari 22, 2009

Kallt i Stockholm

Det är grått och kallt i Stockholm just nu, på flera sätt. Jag går runt och fryser som fan hela tiden, jävla skitstad. Jävla djupfrysta skitstad!
En sak jag har undrat över och aldrig riktigt fått en bra förklaring på är vad det är för skillnad på fryst och djupfyst. Kan man frysa något mer än att bara frysa det? känns som skillnaden på död och jävligt död. Är det ens någon skillnad på fryst och djupfryst?


Den som kan ge mig ett rimligt svar på det här belönar jag med en värmande fylla

5 kommentarer:

Anonym sa...

frysa kan man göra till en viss grad innan hela skiten bara fryser åt helvete. Då blir det djupfryst

Peder sa...

Så att fryst mat blir djupfryst är bara en olyckshändelse? nja

Anonym sa...

Djupfrysning är en konserveringsmetod där hållbarheten hos ett livsmedel ökas genom en kraftigt sänkt temperatur, vanligtvis under -20°C.
Fryst är bara en diffus term som syftar till att temperaturen är under 0°C. En styck värmande fylla till mig tack. /sjömannen

Peder sa...

Det köper jag absolut, jag kommer över med en flaska Jim Beam ikväll så hjälps vi åt att dricka upp skiten

Karin sa...

Jag har absolut inget att säga i frågan. Jag kan bara säga att det är varmt här. Jävligt varmt. Så långt ifrån djupfryst man kan kommea faktiskt.