onsdag, februari 11, 2009

Kaffe

Jag och sjömannen var på stan idag och käkade lunch, efter det blev han sugen på kaffe. Jag dricker inte kaffe och idag hade jag tydligen helt glömt varför jag inte gör det. Sjömannen tog en enkel espresso och det såg ju härligt ut så jag tog en jag med.
En halvtimme senare har jag väldigt bråttom hem.
Min mage och jag har tagit oss igenom många svåra stunder med hedern i behåll. vi har ätit misstänkt rosa kyckling i Malaysia, fått i oss på tok för mycket chili i Göteborg och till och med klarat en mögelboll i en flaska Nestle ice tea utan att ha darrat på manschetten.
Kaffe däremot är en helt annan femma, några centiliter av det svarta guldet och det är Dantes jävla inferno i kistan.

Jag beundrar verkligen er människor som ärslar i er kaffe utan att behöva gå hem tidigt från jobbet, verkligen.

2 kommentarer:

Sjömannen sa...

Jag tog en dubbel för fan, och du bör hålla dig till saft och bullar man.

Peder sa...

Just, det kanske var därför det gick åt helvete