tisdag, mars 31, 2009

Fika hos mormor

Var och fikade hos världens bästa mormor idag och mormor hade lite problem med TV'n, kanalerna låg inte riktigt i ordning och jag skulle hjälpa henne med det. Mormor hör dåligt och har hörapparat, något hon ibland skiter i att använda, som idag. Mormor:
M- När jag trycker på nian så kommer en annan kanal
J- Ok, jag kan nog fixa så du får nian på plats nio
M- Va?
J- JAG KAN NOG FIXA DET
M- Nu trycker jag på 23 för att få nian
J- Ja men det är inget svårt att fixa
M- Uhm...
J- DET ÄR NOG INTE SÅ SVÅRT ATT FIXA
M- Jaha...
Jag lägger kanalerna i rätt ordning och ger fjärrkontrollen till mormor, Jag:
J- Prova nu att trycka på tex femman så ska kanal 5 komma upp
M- När jag tryckte på 23 förut så kom nian upp
J- Ok, men nu ligger nian på nian, så tryck på nian så kommer kanal nio upp
M- Nu kom TV4
J- Ja men du tryckte ju på fyran
M- Jaha, förut tryckte jag på två tre för att få nian
J- Vill du att jag lägger tillbaka nian på plats 23?
M- Vad sa du?
J- VILL DU ATT JAG LÄGGER TILLBAKA NIAN PÅ 23?
M- Näe, jag tittar så sällan på nian

2 kommentarer:

Anonym sa...

tycker hon verkar klok.

Brendmo sa...

Hon är klokare än de flesta