söndag, mars 08, 2009

Dagens läsarämnen

Tallriksmodellen, jag är en redneck och hur man hittar långa stiliga karlar i Stockholm...

Tallriksmodellen känns ju oerhört död, även om McDonalds nu försöker lura oss att deras happy meal är nyttigt så är tallriksmodellen dödare än rökheroin enligt mig.
Minns planscher från när jag gick i lågstadiet om tallriksmodeller och matpyramider, varför försökte man lära små barn vad de skulle äta och hur det skulle se ut på tallriken? Jag lagade ju inte så mycket mat i 8-årsåldern, åt mest det jag fick serverat av lägerkommendanten som kallades mattant. Riktisch, kvadratisch, gut!

Jag har nog aldrig riktigt varit en redneck, jag är ju från landet men det betyder ju inte att jag: dricker moonshine, alltid har t-shirts utan ärm, har barn som heter Billy-Shirley Bob, bor i husvagn, har mullet, har rökt sen jag var sju osv. Eller, det kanske passar in på mig rätt bra. Ja jag är en redneck, fan.

Långa Stiliga Karlar i Stockholm, ja du. På stureplan finns den Långa Stiliga Karln. Gå dit en Onsdagkväll eller vilken annan kväll som helst, den Långa Stiliga Karln behöver oftast inte jobba efter 30-årsåldern eftersom han har sålt företaget och lirar golf på heltid.
Den Långa Stiliga Karln bär dyra designerkläder, hänger med andra Långa Stiliga Karlar som heter Frans eller Karl-Henrik och klipper sig en gång i veckan, Den Långa Stiliga Karln är aldrig tunnhårig. Den Långa Stiliga Karln betalar alltid notan och kör en Porsche Cayene Turbo. Hade jag varit tjej så hade jag också sattsat på den Långa Stiliga Karln, detta naturens under.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså Pedd!
När du skriver sådär om långa karlar så låter det ju inte lika kul...får nog ta bort det som ett kriterie i min sökning!
Frågar vidare om tips på kategori: Roliga karlar! Tips tack!
Fast kan en torris som du ha tips om det??? :)
Kram /K

Anonym sa...

Pedd??

Peder sa...

Roliga killar har jag inga tips om alls

Peder sa...

Pedd?

Anonym sa...

Jag är mycket nöjd med ditt filosoferande kring tallriksmodellen.

Anonym sa...

Rednecks anonymous....

Peder sa...

Fast det är väl inte anonymt när man säger att man är en redneck?