fredag, juni 19, 2009

På Debaser med Gammel och Lazee Hazee

Dagen innan midsommar visar det sig att det inte är det vanliga klientelet på Debaser. Det börjar med att en bedagad äldre dam med knutblus som hela tiden knyts upp kommer fram till mig och säger:
- Hej, vad gör du?
- Hej du, ja jag står här och dricker Hot Shots med mina vänner.
- Jaha. Du vet Magnus han dricker alltid för mycket så jag stack
- Oj då, vad tråkigt att han inte kan sköta sig. Hur går det med knytblusen?
- Det går bra, det är min mammas. Hon skulle slänga den och frågade om jag ville ha den, Jag tycker den är fin.
- Ja den är inte dum.
Nu blir hon plötsligt väldigt närgången och sluddrar fram:
- Vill du följa med ut och prata?
- Näe..... du vet att Jonatan här skulle nog inte gilla det
Jonatan (som stått och lyssnat på konversationen) lutar sitt huvud mot mitt och jag säger
- Vi kanske inte ser så "bögiga" ut men....
- Alltså är ni? är han din?! Å fy fan!

Damen med knytblus stormar ut ur mitt liv.

Det har gått kanske fem minuter när det kommer fram en man i blågrön fleece och säger:
- At ease security officer Michael Garibaldi!
- Vad sa du?
- I leave the ship to you security officer Michael Garibaldi
- Ok?
- Du är jävligt lik Michael Garibaldi i Babylon 5
- Jag vet inte vem det är
- Kolla säsong 3 och framåt, ni är så jävla lika, fan vad kul.


När vi är på väg att gå börjar vi av någon anledning att prata med Robban. Robban gillar två saker här i livet - BK Borsten och FC Krukan, två fotbollslag i division 7 och 4. Robban berättar att han brukar streaka på deras matcher och att vi är väldigt välkomna till nästa match.
- Då ska det fan krökas!

Inga kommentarer: