måndag, augusti 10, 2009

Jo alltså, så här är det

Jag åker till Dominikanska Republiken imorgon för att vara där i sex veckor, men inte för att jag ska ha semester. Jag ska jobba med Robinson, alltså inte med Robinson som i människan Robinson utan programmet Robinson. Där ska jag ställa kluriga frågor till deltagarna och försöka att inte bli uppäten av sandloppor eller försmäkta i en tropisk blödarsjukdom. Jag har tagit varje spruta som kroppen kan ta, jag har köpt mediciner för ett eventuellt kroppshaveri och ett regnställ för nästan två papp. Jag känner mig jävligt förberedd, men jag har inte börjat packa...
För övrigt var jag på Dominikanska Republikens ambassad idag för att få mitt arbetsvisum, när jag ringde på undrade damen som öppnade:
- Var har du varit? var är kartongerna?
- Eh, jag visste inte att jag skulle ha med mig något? jag ska hämta mitt visum...
- Oh, hehe, jaha då kan du glömma vad jag sa, välkommen!

Hur och hur ofta jag kommer att skriva i bloggen vet bara Gud och det trådlösa internettet på hotellet.
Ha det braj, vi hasch!

Inga kommentarer: