tisdag, oktober 06, 2009

Cuba eller Chuuba


Internet är ju en okommunistisk lyxvara på Cuba så jag har inte kunnat skriva så mycket. Nu har jag dock kommit hem till Sverige igen efter Robinson och semestern i Havanna, och jag kan väl inte säga att det är skitkul här - kallt, jetlag och ingen att leka med på dagarna.
Männen på bilden har och kommer ha det lika jävla skitroligt den här kvällen som de föregående kvällarna i Havanna. Sammanfattning:
Dricka rom. Köpa svindyra Cohibas billigt av en Cuban i hans lägenhet. Inse att maten inte går att äta i Havanna. Tro att vi ska bli rånbögmördade. Sickan i Jönssonligan. Hotellets fittpool. Philips kamerahöftskott. Röka cigarr. "Där sved det till lite i röven igen". Prata med den där cubanska paranoida kvinnan som får sin mat förgiftad av staten. Hemsökta hotellrum. "Muuuchos". Den där låten från Buena Vista Social Club. Pero de cavallo. Inse att vi köpt falska Cohibas. Dricka rom. Försöka hitta fyra moppar att hyra. Pizzetta med glass-smak. Restaurang Europa. "Look my friend, you look, you don't like, you pay". Indio. Inse att vi faktiskt köpt riktiga Cohibas men att lådan är falsk. "Jag måste ta ut mer pengar". Förhoppningen att vi hittat en bra restaurang. Gulosos. Ibohms magkänsla. Capri. "Det var just det här jag inte var sugen på". Hattar. Den långsamma varma jävla hissen på hotellet. Räkor med kaffe och vaniljsmak. Niklas trasiga skjorta. Röka cigarr. Dricka rom. Evert och Jarmo. "These people is going to talk about me for years". Återigen bli förvånad att maten är oätbar i Havanna. Coco taxi. Mitt Basebollträ med texten Cuba. Säkerhetsskåpet i hotellrummet med trasigt lås. Förvåningen över att vi fortfarande inte blivit rånbögmördade. Cigarrfabriken. Rosa kyckling i China town. CUC. "Varför säljer de inte sånt som man behöver på stranden?". Rio Club. Revolutionsmuséet. Bli bjuden på Cuba Libre utan cola av en gammal man i hans hus. Malecón. Hemingways daiquiris. Havana Club. "You have Music House, Diablo Tum-Tum and Rio Club". Åka taxi. Mannen som inte sa något men grimaserade utan tänder. Betala flygplatsavgift. Dricka rom. Niklas. Philip. Andreas. Peder.

2 kommentarer:

Erika sa...

Åh, det lät ju faktiskt underbart! Välkomna hem. Snart har jag inte heller någon att leka med om dagarna. Kaffe med kaffesmak kanske? Kram.

Brendmo sa...

Vi vet ju alla vad som händer om jag dricker kaffe, men jag fikar gärna med saft!