lördag, juni 05, 2010

I dag hatar vi

Fågeljäveln.
Det finns många fåglar här, men det är en som jag hatar, hatar så in i helvete. Under dagen när alla andra fåglar kvittrar och gör sig till så håller han käften, sedan blir det kväll och alla fåglar tystnar. Klockan två-tre på natten gör så fågeljäveln entré med sitt lockrop - Det är ett utdraget plågsamt visslande som om han (det är klart att det är en han) hela tiden försöker komma högre och högre upp i tonerna, när det misslyckas så börjar han om från början igen.
Så där håller fågeljäveln på och jag ligger vaken i min stuga med pappersväggar och visualiserar hur jag stryper fågeljäveln med båda händerna, tittar honom i ögonen och skrattar rått när han långsamt dör.

Kanske visslar jag efteråt högre och högre och högre.

Fågeljäveln - fågeljäveln du inte visste att du hatade.

2 kommentarer:

Pelle sa...

Inte för att det har något med din fågeljävel att göra,men när du nu jobbar med TV måste man ju undra när ska du göra dokumentären om Horn?

Brendmo sa...

Den finns som ett projekt i mitt huvud, var så säker.