onsdag, september 08, 2010

En bilkrasch med McCracken


Vi var på väg till inspelning och skulle göra en vänstersväng, bredvid oss satt McCracken i en fet Suburban med ett ännu fetare släp som också skulle svänga vänster. Det blir grönt och jag svänger vänster och det gör McCracken också, problemet är att McCrackens släp kommer över på min fil och punkterar däcket och fixar ny plåtfinish på vår hyrbil. Jag tittar på McCracken (utan att veta att han heter McCracken än) och han kollar på mig. Jag ber honom att köra till sidan, McCracken går ur bilen och börjar vifta med armarna och pekar på olycksplatsen:
- Hell no, I didn't do nothing wrong!
- Well your trailer did
- I was minding my own biz in my lane, than you came along!
- I would say that you cut the corner with your trailer
- Well bring the fuckers on then!!!
- Who?
- The cops, what do you think!?!?!
Resten är så kallad polishistoria. Polisen kom och tog sedvanliga uppgifter, McCracken satt på sitt flak och vevade med armarna, fotograf-Niklas bytte däck och jag pratade med de förstående poliserna.

1 kommentar:

Karin sa...

Men vilket drama! Synd att inte cops var med och filmade. Hade vart roligt att se på kanal 6 här i höstmörkret.